HABERLER VE ETKİNLİKLER
2020-2021 Döneminde Erasmus Hareketliliğinden Zorunlu Sebeplerle Faydalanamayan Öğrencilerin İşlemleri Hakkında

Değerli öğrencilerimiz,

Erasmus+ Program kuralları gereği hareketlilik için seçilmiş ancak bu hareketliliği gerçekleştirmeyen, Erasmus Ofislerinin belirlediği tarih aralıklarında ofise bu durumlarını dilekçe ile iletmeyen öğrencilerden bir sonraki başvurularında -10 puan uygulanması kuralı mevcuttur.

Ancak Covid sebebiyle öğrencilerin elinde olmayan sebeplerle hareketliliklerini iptal etme durumları söz konusu olabilmektedir. Örneğin; karşı kurumun Covid sebebiyle fiziki ya da online eğitim için Erasmus Öğrencisi kabul etmemesi, Covid sebebiyle konsoloslukların kapalı olması ya da öğrenciye vize vermemesi gibi.

Bu gibi durumlar ile karşılaşan öğrencilerimizden puan kesintisi yapılmayacaktır. Ancak kesinti yapılmaması için öğrencinin bu durumu kanıtlanabilir evrakla dilekçesi ile birlikte ofisimize teslim etmesi gerekmektedir. İlgili değerlendirme ofisimiz tarafından yapılıp öğrenciye bilgi verilecektir.

Eğer ki yukarıda belirtilen sebeplerle mevcut üniversiteye kabul edilemezseniz ve Erasmus Hareketliliğinden seçildiğiniz akademik yılda faydalanmak istiyorsanız bölümünüzde kontenjanı boş olan diğer üniversiteler hakkında Bölüm Erasmus Koordinatörleriniz ile görüşebilirsiniz.

Eğer ki farklı bir kuruma yerleşmek istemiyorsanız yine yukarı da belirtilen şekilde karşı kurumdan, konsolosluktan vb. alınan cevap yazısından en geç 1 hafta içerisinde dilekçenizi Bölüm Erasmus Koordinatörü onaylı şekilde ofisimize iletmeniz gerekmektedir.

Hibe ve öğrenci seçim listelerine web sayfamızdan ulaşabilir, hibe şartları, sanal hareketlilik (uzaktan online eğitim) ve genel  süreçleri inceleyebilirsiniz.

Sorularınız için lütfen öğrenim öğrencisi iseniz; erasmus@yildiz.edu.tr      staj öğrencisi iseniz erasmus-staj@yildiz.edu.tr adresimize e-posta gönderiniz.

Bilginize sunarız.

 

Erasmus+ Programı Birimi